snelle en persoonlijke dienstverlening voor elke Zoerselaar

Omwille van de coronacrisis werken de gemeentelijke diensten van gemeente & ocmw Zoersel al een tijdje op afspraak. Gezien de positieve evaluatie werd beslist om dit in de toekomst verder te zetten en zelfs uit te breiden.

“Zo willen we voor elke Zoerselaar een snelle en persoonlijke dienstverlening bieden wanneer het voor hen past”, zegt Roel Van Elsacker, schepen voor kwaliteit. positieve evaluatie Eind 2020 organiseerde de gemeente een bevraging bij een representatieve groep Zoerselaars, een mix tussen jong en oud, gespreid over de drie deelgemeenten. “Daaruit bleek dat het merendeel van de bevraagden verkiest om op afspraak te blijven werken. Op basis van deze resultaten besliste het college om de dienstverlening op afspraak vanaf 1 januari definitief te maken.

We breiden dit bovendien nog uit en zorgen ervoor dat de Zoerselaar in de toekomst zowel online als offline geholpen wordt”, vertelt de schepen.

snel en persoonlijk

“Het werken op afspraak biedt voor de inwoners en medewerkers heel wat voordelen. Zo hebben we een gloednieuw afsprakensysteem (www.zoersel.be/afspraak) waarop de inwoner kan kiezen wanneer en voor welk product hij wil komen. Dit geeft onze medewerkers de tijd om het desbetreffende dossier voor te bereiden, de juiste documenten klaar te hebben en eventueel informatie bij externe partners op te vragen. De klant hoeft bij aankomst niet te wachten, wordt persoonlijk aangesproken en het dossier ligt klaar. Bovendien wordt de klant ook op voorhand ingelicht over welke documenten hij of zij moet meebrengen. Zo wordt de bezoektijd tot het minimum beperkt en optimaliseren we onze dienstverlening”, aldus Roel Van Elsacker.

afspraak maken

Inwoners uit Zoersel kunnen op drie verschillende manieren een afspraak maken: online, telefonisch of aan het onthaal tijdens de openingsuren. “Mensen die niet digitaal vaardig zijn, moeten nog steeds de weg vinden naar ons administratief centrum. We sluiten niemand uit”, vertelt schepen voor communicatie, Katrien Schryvers. “Ook in de drie bibliotheekfilialen kunnen inwoners terecht voor het maken van een online afspraak, aanvragen van attesten via het e-loket, afdrukken van het Covid Safe Ticket en het afhalen van documenten”, besluit de schepen.

e-loket

Sinds juni 2020 beschikt de gemeente al over een e-loket (www.zoersel.be/e-loket). Hier kunnen de Zoerselaars nu al een groot deel van hun gemeentelijke administratie van thuis uit regelen. Verschillende aktes (geboorteakte, …) of attesten (uittreksel uit het strafregister, …) zitten binnen de vijf minuten in de mailbox van de klant.

openingsuren onthaal

Voor sommige producten is een afspraak maken niet nodig. Inwoners kunnen tijdens de openingsuren aan het onthaal (Handelslei 167) terecht. Denk maar aan: – kopen van tickets voor activiteiten van ons gemeenschapscentrum; – afhalen ‘geen reclame’ stickers voor op brievenbussen; – afhalen huisnummerplaatje; – afhalen gemeenteplan; – aankopen van wandel- en fietskaarten; – aankopen van Zoerselse geschenkcheques; – aanvragen gft-container (groen); – aanvragen restafvalcontainer (grijs); – aankoop pmd-zakken; – informatie aan het onthaal; – opladen van elektriciteitskaart; – aanvragen fietslabel; – afleveren van zaken in het kader van inzamelacties zoals kurken, feestproducten

Het onthaal is geopend op:

maandag: 8.30 – 12.30 uur | 13.30 – 16.30 uur
dinsdag: 8.30 – 12.30 uur | namiddag gesloten, wel telefonisch bereikbaar (03 2980 0 00)
woensdag: 8.30 – 12.30 uur | 13.30 – 16.30 uur
donderdag: 8.30 – 12.30 uur | 13.30 – 20 uur
vrijdag: 8.30 – 12.30 uur | namiddag gesloten, wel telefonisch bereikbaar (03 2980 0 00)